Khamis, 23 Disember 2010

Kek Hantaran dan Cupcakes

Hari ni pergi belajar mendeko kek hantaran & cupcakes di Tuaran. Pada awalnya, terasa sgt jauh tempat dituju, apatah lagi memandu sorang2. Dlm masa kurang, sejam setengah sampai juga tmpt dituju. Sifu Alisa menunjukkan cara membuat fondant, Royal icing & plastic icing. Mmg seronok belajar benda2 yg saya minat.  


Ni lah rupanya kami belajar...penuh perasaan gitu...hahaha

Inilah kek hantaran yang saya hasilkan, sebenarnya saya ni kurang kreatif, so..ini je lah yg mampu saya buat utk masa ni.

Ini pula cupcakes yang telah saya buat. Inilah pertama kali mendeko cupcakes, mmg seronok sangat masa mendeko cupcakes ni...sampai tidak sedar masa berlalu.

Hahaha..muka org yg kepenatan setelah 5 jam bermain dgn icing & pewarna. Terima kasih kpd Alissa krn sudi mengajar ilmu yg cukup bermanfaat.

Salah satu cupcakes yg saya suka, idea membuat bentuk cili tercetus krn saya mmg minat suka makan makanan yg dibubuh cili...tanpa rasa pedas, tdk nikmat makan..hehehe

2 ulasan:

  1. Ya...saya pun berterima kasih dengan member ni yg sudi datang jauh2 p kedai sy belajar.. But tahniah lah awak memang buat yang the best what!!!

    BalasPadam
  2. Tanpa tunjuk ajar dari sifu, mesti kami nda dpt buat...

    BalasPadam