Jumaat, 16 September 2011

Biskut Raya 2011


Assalammualaikum & Selamat sejahtera kepada rakan bloggers dan para pengunjung Dapur Express. Rasanya hampir 2 bulan saya tidak mengemaskini ruangan ini. Kesibukan membuat persiapan hari raya, memenuhi tempahan kek/tat dan kesibukan menjalankan tugas2 rasmi, menyebabkan masa agak terbatas utk menjenguk blog ini. Dan di kesempatan ini, saya juga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf zahir & batin sekiranya pernah menyinggung perasaan mana2 pihak. Untuk entry kali ni, saya hanya ingin berkongsi gambar2 biskut raya yang sempat saya buat utk raya kali ini. Saya sangat berbesar hati utk berkongsi resepinya, tp, bukan untk entry kali ni, resepinya akan saya post'kan kemudian:- bergantung pada kelapangan masa.  Dan apabila saya melihat pada jumlah mengunjungi blog ni, melebihi 5000 org pd masa ini, cuma pengikutnya sahaja yg terlalu sedikit iaitu 17 org. Saya berharap ada para pengunjung yg sudi menjadi follower blog ini utk menunjukkan sokongan anda. Barulah semangat mau ber'blog..hehehe. Apa2pun, mari kita layan biskut2 ni.



Biskut Irish:Biskut yg paling beraroma semasa d bakar. Gabungan rasa nescafe & kopi membuat biskut ini menjadi salah satu biskut yg saya gemari.

Biskut Irish:- Buat kali kedua.


Biskut Badam Putih. (Saya gelar biskut ni dgn nama Biskut Hodoh yang sedap)

Biskut Almond London:- Biskut kegemaran anak2.


Biskut Tepung Ubi:- Masa raya kat rmh emak saudara (Adik bapa), sempatlah minta resepi biskut ni. Biskut ni mmg sedap, masa mkn biskut ni kat rmh mak cik, dia buat simple je tak de coklat. Saya je saja2 bubuh coklat supaya nampak lebih menyelerakan. Dan klu korang perasan, biskut ni ada cop nama panggilan saya Rose...saja2 je nak test pencetak biskut...hehehe.

Selain drpd biskut kat atas ni, saya juga ada buat biskut Ulat Bulu dan Tat nenas, tp.. tak larat dah nak upload. Nantilah klu ada masa saya akan upload. Selamat menjamu mata!!

2 ulasan:

  1. Salam..
    Kak, napa nda buat shoutbox? Senang la org mau tnya apa2 resepi or petua masak memasak.. Btw, kuih raya kamu smua sdap2 tau..hehe.. (kakak ina)

    BalasPadam
  2. Waalaikummslm.. Terima kasih atas cadangannya. Insya Allah akan diusahakan cadangan itu. Takut nanti org bertanya petua, nda terjawab..hehehe

    BalasPadam